Класная гадзіна «Усе прафесіі важныя»
Мэта: Узбагаціць веды дзяцей аб розных прафесіях
ХОД ЗАНЯТКА
1. Арганізацыйны момант.
- Рабяты, адзін - аднаму усміхніцеся і з такім добрым настроем мы пачнём наш занятак.
2. Высвятленне тэмы занятка.
- Сёння на занятку мы з вамі пагаворым пра тое, што з'яўляецца вельмі важным у жыцці кожнага чалавека. Даведаемся мы гэта, калі адгадаем загадку і вырашым крыжаванка (загадкі аб прафесіях). Вы гатовыя гэта зрабіць? Тады ўважліва слухайце і адказвайце:
1). Цёмнай ноччу, ясным днём
Ён змагаецца з агнём.
У касцы, быццам воін слаўны,
На пажар спяшаецца ... (пажарны)
2). Тонкай палачкай узмахне -
Хор на сцэне заспявае.
Не чараўнік, не жанглёр.
Хто ж гэта? (Дырыжор)
3). Хто плыве на караблі
Да нязведанай зямлі?
Весялун ён і дабрак.
Як завуць яго? (Марак)
4). Штодня зранку
У рукі ён бярэ абаранак,
Круціць, круціць так і сяк,
Але не з'есць яго ніяк ?( шафёр)
5). Калі птушка захварэла,
Ці сабака, або кот.
Усіх іх лечыць ўмела,
Усім дапаможа доктар той.
(Ветэрынар)
6). З ім, напэўна, вы знаёмыя.
Ведае ён пра ўсе законы.
Не суддзя, не журналіст.
Усім савет дае ... (юрыст)
7). Стук ляціць з-пад колаў,
Імчыцца ўдалячынь электравоз.
Цягнік водзіць не таксіст,
Не пілот, а ... (машыніст)
8). Наяве, а не ў сне
Ён лётае ў вышыні.
Водзіць у небе самалёт.
Хто ж ён, скажы? (Пілот)
- Малайцы, рабяты, здолелі разгадаць усе загадкі. А цяпер давайце прачытаем слова, атрыманае ў выдзеленых клетках. Хорам (прафесіі).
- Размова ў нас з вамі пойдзе аб прафесіях. І тэма сённяшняга заняткі «Усе прафесіі важныя» (на дошцы запіс).
- Што ж такое прафесіі? Як вы думаеце?
«Прафесія - гэта асноўны занятак чалавека».
- На свеце вялізная колькасць прафесій, калі вы станеце дарослымі, то зможаце самі сабе выбраць занятак па душы.
Для таго, каб асвоіць якую-небудзь прафесію, трэба абавязкова скончыць школу, затым вучыцца ў вучылішчы, каледжы, інстытуце.
- Усе вы добра ведаеце, што кожны чалавек павінен працаваць, бо без працы нельга пражыць. Праца была, ёсць і будзе асновай жыцця на зямлі.
- Кожны дзень мільёны людзей зранку кудысьці ідуць з хаты.
- Куды яны спяшаюцца?
- Праца прыносіць чалавеку радасць. Праца займае вялікае месца ў жыцці. Дзякуючы працы людзей багацее краіна. Вашы бацькі працуюць, і таму ў вас ёсць магчымасць апранацца, абнаўляць дом, адпачываць, падарожнічаць.
- Скажыце, а што трэба, каб кожны дзень з радасцю і задавальненнем хадзіць на працу?
- Для гэтага трэба знайсці сабе справу па душы, абраць такую прафесію, каб яна прыносіла радасць. Сёння на ўроку, успамінаючы людзей розных прафесій, вы паспрабуеце вызначыць, чым бы вам хацелася займацца ў будучыні.
- Выбіраць сабе прафесію па душы справа няпростая, але ў вас яшчэ ёсць час падумаць і памарыць пра тое, кім вы будзеце, калі вырасціце.
- Вы вучыцеся ў пачатковай школе. Мы з вамі павінны як мага больш даведацца пра розныя прафесіі, каб у будучыні ажыццявіць сваю заветную мару, выбар прафесіі.
- А для гэтага нам трэба добра вучыцца, авалодваць ведамі.
- На працягу нашага занятка вы пачуеце пра многіх прафесіях - паспрабуйце запомніць іх назвы.
Чаму перш за ўсё
Навучыцца кошка?
-Хапаць.
Чаму перш за ўсё
Навучыцца птушка?
-Лятаць.
Чаму перш за ўсё
Навучыцца школьнік?
-Чытаць.
Кацяня вырасце кошкай,
Такой , як усе на свеце.
А дзеці чытаюць,
А дзеці мараць.
І нават іх таты і мамы не ведаюць,
Кім стануць, кім вырастуць дзеці.
3. Гульня «Загадкі аб прафесіях»
А) Калі захварэла вуха
Калі ў горле стала суха,
Не хвалюйся і не плач-
Бо табе дапаможа ... (урач)
Б) Краіна ведаў існуе.
Мне люба адкрываць яе
Дзяўчынкам, хлопчыкам штораз, ведучы іх
З класа ў клас. (настаўнік)
В) Заходзьце і сядайце зручна,
Як пажадаеце, выключна
Вам так прычоску і зраблю,
А трэба – то і пагалю. ( цырульнік)
Г) Мяту я і вясной, і летам, мяту і ў восень, і зімой…
Калі б не я – па ўсіх прыкметах двор стаў бы
Ямай выграбной. (дворнік)
Д)Боршч згатую і шашлык,
І пад совусам язык,
Жур, мачанку, плоў, спагеці – з апетытам
Будзеш есці. ( Кухар)
Е) Злева хвалі, справа хвалі - дзень у дзень –
Марскія далі.
І не цягне на зямлю – гэтак мора я люблю. ( Марак)
4. Заданне «Адгадай прафесію»
- Я буду паказваць малюнкі з выявай людзей розных прафесій, ваша задача-назваць прафесію і сказаць, чым займаецца гэты чалавек. Заданне зразумела? (Паказваю малюнкі, дзеці тлумачаць, вывешвае яго на дошку).
Пажарны (тушыць пажары).
Мастак (малюе карціны).
Прадавец (прадае прадукты, розныя тавары).
Цырульнік (робіць стрыжкі людзям).
Паштальён (прыносіць людзям газеты, часопісы, лісты).
Дворнік (прыбірае вуліцы, двары).
Машыніст (водзіць цягніка).
- Малайцы, справіліся і з гэтым заданнем.
5. Гульня: на дошцы напісаны літары:
Трэба прыдумаць прафесіі або спецыяльнасці, якія пачынаюцца на гэтыя літары.
А - аграном, акцёр, адвакат, акушэрка, архітэктар, астраном.
М - маляр, машыніст, медсястра, міліцыянт, мадэль, музыкант.
6 гульня: "САМАЯ-САМАЯ".
Назавіце прафесіі:
Самая зялёная (садоўнік, ляснік, кветкавод-дэкаратар ...)
Самая салодкая (кандытар, прадавец у кандытарскім аддзеле ...)
Самая грашовая (банкір, прафесійныя тэнісісты, баксёры, мадэль ...)
Самая дзіцячая (выхавальнік, педыятр, настаўнік ...)
Самая смешная (клоўн, парадыст ...)
Самая сур'ёзная (сапёр, хірург, выведнік, міліцыянер, палітык, псіхолаг ...)
7. - Рабяты, а давайце трошкі адпачнем і пагуляем у гульню «Патупаць-папляскаць». Калі вы са мной не згодныя, то павінны «патупаць», калі згодныя - «пляскаць».
Рыбалоў пасвіць свіней?
Пекар доіць карову?
Маляр фарбуе сцены?
Лекар лечыць людзей?
Пажарны смажыць катлеты?
Пчаляр разводзіць трусоў?
Таксіст перавозіць людзей?
Клоўн працуе ў лазні?
Бібліятэкар разносіць пошту?
Лётчык падмятае двор?
Будаўнік будуе дом?
Кухар варыць ежу?
- Малайцы, рабяты!
8. Тэст «Хто чым займаецца?»
- Зараз мы з вамі правядзём тэст. Я буду называть чым займаецца чалавек, а вы павінны адгадаць якая у яго прафесія.
Зубы лечыць: хірург, стаматолаг, медсястра.
Карову доіць: даярка, пастух, дворнік.
Дом будуе: маляр, будаўнік, слесар.
Двор мяце: шафёр, лётчык, дворнік.
Дзяцей вучыць: бібліятэкар, нянечка, настаўнік.
Здабывае вугаль: мастак, кіроўца, шахцёр.
9. Заданне «Хто так гаворыць?»
- Зараз я буду гаварыць фразу, а вы павінны ўспомніць і сказаць: чалавек якой прафесіі так кажа. Заданне зразумела? слухайце:
«Каму дабаўкі?» (Кухар).
«Які зуб вас турбуе?» (Урач-стаматолаг).
« Вялікі дзякуй за пакупку» (прадавец).
«Вам пасылка, распішыцеся» (паштальён).
«У маю сетку трапіла многа рыбы» (рыбак).
«Тэма сённяшняга ўрока« Карысныя выкапні »(настаўнік).
«Сядайце, як будзем стрыгчыся?» (Цырульнік).
- Малайцы! Вы правільна адгадалі прафесіі людзей.
10. Заданне «Прафесіі па асацыяцыі»
- Наступнае заданне . Вы павінны адгадаць, якія прафесіі схованы за малюнкамі.
Шланг, вада, касцюм (пажарны).
Люстэрка, нажніцы, грабянец (цырульнік).
Пэндзаль, валік, вядро з фарбай (маляр)
Поварёжка, каўпак белы, кастрюля (кухар).
Мяч, кеды, форма (футбаліст).
Карова, вядро з малаком (даярка).
Фарбы, пэндзаль, карціна (мастак).
Аўтобус, білет, грошы (кандуктар).
11.Вынік занятка.
- Скажыце мне калі ласка, ці можна назваць самую галоўную прафесію? Не! А чаму? (Усе прафесіі важныя, усе прафесіі патрэбныя!)
- Сёння на занятку вы пачулі багата розных прафесій і кожны для сябе выбраў сваю. Давайте зараз скажам хто кім хоча быць у будучыні.
Рабяты, я спадзяюся, што ў будучыні вы ўсё абярыце цікавую і карысную працу і станеце майстрамі сваёй справы. Бо добрая праца прыносіць радасць людзям «Шчаслівы чалавек той, які раніцай з задавальненнем ідзе на працу, а вечарам - з радасцю вяртаецца дадому».
Наша сустрэча падыходзіць да канца.
Прафесій шмат на Зямлі,
Але выбірай, кахаючы.
Вырашай мой сябар, кім быць табе,
Вер, кожная з іх важная.
12. Рэфлексія
На сталах у вас ляжаць кружочкі. Намалюйце на іх свой настрой пасля занятка.