Урок матэматыкі ў 4 класе “Касмічнае падарожжа”
Урок падрыхтавала Ранчынская С.М., настаўнік пачатковых класаў I кваліфікацыйнай катэгорыі
Тэма ўрока: Складанне велічынь
Мэты ўрока: 1) вывучэнне і прымяненне алгарытму складання мнагазначных лікаў пры складанні велічынь;
2) развіццё навыкаў вуснага лічэння, лагічнага мыслення вучняў; адпрацоўка вылічальных навыкаў;
3) стварэнне спрыяльных умоў для фарміравання цікавасці да вывучэння космасу.
Задачы: 1) Адпрацаваць алгарытм складання мнагазначных лікаў;
2) Паўтарыць прыёмы пераўтварэння велічынь;
3) Рашаць састаўныя тэкставыя задачы.
Абсталяванне: ілюстрацыі з выявамікасмічнага карабля, зорак, метыярытнага дажджу, інапланецян, касмадрома, касмічны журнал.
Ход урока:
- Арганізацыйны момант. Уступнае слова настаўніка.
Празвінеў званок вясёлы,
Вы ўрок пачаць гатовы?
Будзем дружна працаваць,
Будзем веды набываць!
- Школа – дзіцячая краіна, дзе шмат свету і цяпла, дзе шмат шчасця і дабрыні.
Вы згодны з выказваннем? (Да і не). Бывае ў школе і цяжка і сумна. Як вы думаеце, што неабходна рабіць, каб вучоба заўсёды была ў радасць?
Каб на кожным уроку паднімацца да вяршыніведаў і радасці, неабходна памятаць, якія цяжкасці мы ўжо пераадолелі. Успомніце, што мы ўжо ведаем і ўмеем?
Сёння мы з вамі працягнем вывучаць мнагазначныя лікі і будзем практыкаваццапераўтвараць і складаць велічыні.Тэма нашага ўрока: Складанне велічынь.
Дзеці, на двары зіма. А зімою ўсё навокал засыпае белы, пушысты снег. Уявіце сабе, што і вашы парты ўсе засыпаны снегам. Давайце яго здзьмуем, каб было зручна працаваць. (Дыхацельная гімнастыка).
Нашы парты сухія і чыстыя. Можам працаваць. Запішыце ў сшыткі дату.
- Хвілінка чыстапісання:
Але сёння ў нас незвычайны ўрок матэматыкі. Мы з вамі адправімся ў завочнае падарожжа па космасу. Я веру, што на сваім шляху вы пераадолееце ўсе цяжкасці і, поўныя ўражанняў ад касмічнага палёту, паспяхова вернецеся на Зямлю.
Трапіць на касмадром нам дапаможа першае заданне, якое мы выканаем. У кожнага з вас на парце ляжыць касмічны журнал, у якім вы будзецеацэньваць сябе за кожнае пісьмовае заданне.За правільна выканае заданне - 2 балы, з адной памылкай - 1 бал, няправільна - 0 балаў.
- Вуснае лічэнне:
Пытанні з сакрэтам. Запішыце адказы ў кожную клетачку.
1 Гусь, якая стаіць на адной назе, важыць 3 кг. Колькі будзе важыць гусь на дзвюх нагах? (3)
2 Дзеці прайшлі за 1 гадзіну 4 км. Колькі яны пройдуць за 2 гадзіны? (8)
3 У сям’і тры сыны, і ў кожнага з іх ёсць сястра. Колькі дзяцей у сям’і? (4)
4 Колькі рог у дзвюх кароў? (4)
5 На вяроўцы завязалі 7 вузлоў. Паміж вузламі адлегласць 1 метр. Колькі метраў паміж крайнімі вузламі? (6)
6 Брату 8 гадоў. Сястры 15 гадоў. На колькі гадоў сястра будзе старэйшая за брата праз 10 гадоў? (7)
Які лік у вас атрымаўся? 384 467.
Ці ведаеце вы што адлегласць ад Зямлі да Месяца складае якраз 384 467 км.
Ацаніце сябе ў касмічным журнале.
Вось мы і на касмадроме. Але на чым мы будзем падарожнічаць? Аб гэтым мы даведаемся, калі адгадаем наступную загадку:
Плыве ў прасторы, ды не ў моры, караблём завецца,ля зорак ўецца. (Касмічны карабель)
- Работа над новай тэмай:
Малайцы! Адпраўляемся ў касмічнае падарожжа! Але наперадзе нас чакае падзенне зорак, якое можа перашкодзіць нашаму падарожжу. Неабходна пераадолець гэту перашкоду, навучыўшыся складаць “зорныя велічыні”.
Тлумачэнне новай тэмы настаўніцай на наступным прыкладзе:
23 м 64 см + 47 м 85 см = 71 м 49 см
Зрокавая гімнастыка.
- Замацаванне ВУН:
Складанне велічынь вучнямі:
12 м 76 см + 3 м 45 см
1 г 26 мін + 3 г 18 м
5 кг 400 г +2 кг 300 г
75 ц 27 кг + 3 ц 49 кг
17 г 30 мін + 5 г 45 мін
1500 кг + 7 т 650 кг
Ацаніце сябе ў касмічных журналах.
Дзеці, наш радар паймаў незвычайнае пасланне ад інапланецян. Яны просяць нас аб дапамозе. Дапаможам ім? Для гэтага неабходна рашыць наступную задачу і знайсці адказ на пытанне, якое хвалюе жыхароў планеты Марс ужо шмат гадоў.
Задача
На планеце Марс дзве дзяржавы. У першай дзяржаве жыве 13140 інапланецян, а ў другой – у 3 разы больш. Колькі ўсяго інапланецян жыве на планеце Марс?
Аб чым гаворыцца ў задачы?
Колькі інапланецян жыве ў першай дзяржаве?
Ці вядома, колькі інапланецян жыве ў другой дзяржаве?
Што сказана аб гэтым?
Што значыць у 3 разы больш?
Ці можам мы знайсці, колькі інапланецян жыве ў другой дзяржаве?
Якім дзеяннем?
Якое пытанне стаіць у канцы задачы?
Як знайсці колькі ўсяго інапланецян жыве на планеце Марс? Якім дзеяннем?
Ацаніце сябе ў касмічных журналах.
Зімовая фізкультхвілінка:
Падаюць з неба сняжынкі.
Падаем і мы як сняжынкі.
Пераступаем вялікія гурбы снегу.
Кацім снежны ком.
Катаемся на лыжах.
Расчышчаем дарожкі ад снегу.
Неспяшаючыся вяртаемся ў клас
І сядаем за парты.
Дзеці, на нашым шляху ўзнік метыярытны дождж. Каб пераадолець гэту перашкоду, нам неабходна рашыць наступныя прыклады, запоўніўшы пустыя месцы патрэбнымі лікамі.
1*6*84+29314* =*3*726
586*34 - *9*63*=3*43*3
Ацаніце сябе ў касмічных журналах.
Ну вось надыйшоў час вяртацца назад . Для гэтага нам неабходна адправіць на Зямлю пасланне-шыфроўку: расстаўце знакі + і – каб роўнасці былі праўдзівыя:
1100 * 100 * 200 =1200
1840 * 160 * 2000= 0
3729 * 28 * 701 =3000
Ацаніце сябе ў касмічных журналах.
Малайцы! Вяртаемся на планету Зямля. Ну вось мы і зноў апынуліся ў роднай школе.
- Выстаўленне адзнак за ўрок:
Падлічыце суму усіх балаў у касмічным журнале. Гэта і ёсць ваша адзнака за сённяшні ўрок.
- Падвядзенне вынікаў урока, рэфлексія:
- А зараз адзначце словы, якія характарызуюць вашу працу на ўроку
знакам +
Зразумеў |
|
рашаў |
|
Стараўся |
|
спісваў |
|
Думаў |
|
стаміўся |
|
Ленаваўся |
|
чакаў перапынку |
|
Звесткі аб настаўніку,які распрацаваў урок.
Распрацавала настаўнік пачатковых класаў першай кваліфікацыйнай катэгорыі,стаж 9 г.
Дзяржаўнай установы адукацыі “Грэбенская базавая школа”
Жыткавіцкага раёна Гомельскай вобласці
Ранчынская Святлана Мікалаеўна. Тел.80299108086; раб.80235391386