Новости проекта
С Новым годом и Рождеством!
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 0 человек

ЗОЖ

Дата: 21 октября 2015 в 16:09, Обновлено 21 октября 2015 в 18:49

Классное мероприятие

 

Тэма: Шкодныя звычкі – адкажыце: “Не!”

 

Мэта: прапаганда ЗЛЖ

Задачы:

-замацаваць і пашырыць веды вучняў пра шкоднае ўздзеянне курэння на арганізм чалавека;

-развіваць уменне ўсвядомлена прымаць рашэнне і рабіць выбар у розных жыццёвых сітуацыя, якія прыводзяць да ўзнікнення шкодных звычак;

-дапамагчы ўсвядоміць неабходнасць абараніць сябе, сваю жыццёвую пазіцыю;

-фрміраваць уменне выказваць сваю думку

Абсталяванне: на дошцы тэма ўрока, плакаты, карткі са словамі, камп’тар,папера з намаляваным кругам, фламастары

 

Плакаты:

Здароўе – гэта тая вяршыня, якую кожны павінен пераадолець сам. (В. Шэнерберг)

Здороўе – усяму галава

Хваробу лягчэй папярэдзіць, чым лячыць

 

Ход мерапрыемства:

  1. Арганізацыйны момант

 

Псіхалагічны трэнінг

Педагог. Вітаю ўсіх удзельнікаў мерапрыемства. Каб яно прайшло для кожнага з вас цікава, каб вы адчулі сябе спакойна і ўпэўнена, давайце правядзём гульню “Вазьму з сабою”На дошцы на картках запісаны словы. Выбярыце тую картку. Змест якой адпавядае вашаму настрою, вашым пажаданням. Растлумачце прычыну свайго выбару.(карткі са словамі усмешка, страх, добры настрой, сум, поспех, самастойнасць, хваляванне, няўпэўненасць, злосць)

 

  1. Падвядзенне да тэмы мерапрыемства

Педагог.Асаблівасцю чалавека з’яўляецца здольнасць прывыкаць дая кіх-небудзь дзеянняў або пачуццяў. Напрыклад, нехта прывыць класціся спаць рана, а хтосці – позна, нехта прывык цярпець боль, а нехта – не.

Звычкі бываюць карысныя і шкодныя.

Пытанні:

1.Якія карысныя звычкі вы можаце назваць?

 (чысціць зубы, прытрымлівацца рэжыму дня, сачыць за чысцінёй, правільна харчавацца, праветрываць пакой, дапамагаць людзям …..)

2.Якія шкодныя звычкі вы ведаеце?

( шмат есці цукерак, доўга глядзець тэлевізар, чытаць ў ложку, курыць, піць піва, ужываць наркотыкі, гаварыць непрыгожыя словы, грызці ногці  …)

Педагог

Найбольш небяспечна ўплывае на здороўе ўжыванне алкаголю, наркотыкаў. Менавіта праблеме шкодных звычак будзе і прысвечана наша мерапрыемства. Тэма мерапрыемства “ шкодныя звычкі – адкажыце: “Не!”

Як вы думаеце, над вырашэнне якіх задач мы будзем працаваць?

 

Заданне “Круг шкодных звычак”

Педагог.

Прапаную вам запоўніць круг шкодных звычак сучаснага чалавека. ПАКАЖЫЦЕ, ЯКУЮ ЧАСТКУ КРУГА ВЫ АДВЯДЗЕЦЕ КУРЭННЮ, АЛКАГАЛІЗМУ. НАРКАМАНІІ.

Вучні фаламастарамі запаўняюць круг, тлумачаць свой выбар.

Прагляд і абмяркаванне фрагмента з мультфільма “Ну, пачакай!”

Пытанні:

  1. Чаму Воўк узяў у зубы адразу некалькі цыгарэт?  (каб напусціць у будку як мага больш дыму)
  2. Што адбылося з воўкам, калі ён стаў курыць адразу некалькі цыгарэт? (ён пачырванеў, у яго закружылася галава, ён чуць не патрапіў пад машыну і моцна пабіўся)
  3. Чаму Зайчык у будцы стаў кашляць, хоць сам і не курыў? (цыгарэтны дым небяспечны не толькі для таго, хто курыць, але і для таго, хто знаходзіцца побач)
  4. Што такое пасіўнае курэнне? ( курэнне небяспечна не толькі для тагокурца, але і для навакольных, бо ў іх лёгкія патрапляюць таксічныя рэчывы)

Настаўнік паказвае вучням плакаты “Не курыць!”і “Месца для курэння”

Пытанні:

  • Ці бачылі вы калі-небудзь такія знакі?
  • У якіх можна сустрэць знак “Не курыць!” (у метро, у грамадскіх месцах, у кінатэатрах, у самалётах, у ліфце…)
  • А  што трэба рабіць, калі вы бачыце знак”Месца для курэння” (адыйсці ў бок, каб не ўдыхаць дыму)

Выснова.  Дым ад цыгарэт небяспечны; лепш не пачынаць курыць, бо гэта небяспечна як для самога курца, так і для іншых людзей.

 

Гульня “Я так думаю”

 

Педагог. Я буду задаваць пытанні, пасля якіх вы будзеце перамяшчацца па пакоі, выбіраючы для сябе сцвярджэнні, якія адпавядаюць вашаму перакананню  (карткі  “Так”, “Не”, “Не ўпэўнены”, замацаваныя ў розных кутках пакоя.)падчас гульні вы павінны растлумачыць свій выбар і маеце права змяніць сваю пазіцыю.

Сцвярджэнні.

  1. У жыцці можна паспрабаваць усё
  2. Толькі слабыя людзі становяцца алкаголікамі і курцамі.
  3. Алкаголі і курцы – гэта не людзі.
  4. Перастаць ужываць алкаголь і цыгарэты можна ў любы момант
  5. Людзі, якія кураць і п’юць, не разумеюць, што млгуцт цяжка захварэць
  6. Я ніколі не буду курыць!

Выснова. Чалавек часта стаіць прерад выбарам. І зрабіць гэты выбар не так проста. Трэба навучыцца адстойваць сваю пазіцыю. Неабходна памятаць народную мудрасць: “Людзей слухай, а свой розум май”

 

Гульня “Сумленне і спакуса”

Педагог. Для гульні патрэбны тры вучні. 1 вучань – чалавек, які павінен прыняць рашэнне; 2 вучань –сумленне гэтага чалавека; 3 вучань – спакуса.  Сумленне і  Спакуса павінны пераканаць чалавека прыняць той ці іншы бок.

 

Сябры прымушаюць цябе выпіць віна

 

Сумленне. Не пі! Падумай, што будзе, калі пра гэта даведаецца маці

Спакуса  Пры чым тут мама? Ты ж мужчына! Дакажы, што ты сапраўды мужчына, а не баба!

Сумленне. Не пі. Табе будзе дрэнна. Алкаголь шкодны для маладога арганізма.

СпакусаГэта не праўда. Ты ўжо немаленькі. Выпівай. Паглядзіш, як крута будзе!

 

Старшакласнікі прапанавалі табе закурыць. Вашы дзеянні

 

Выснова.У час прыняцця важных у жыцці рашэнняў неабходна ўмець не паддацца шкоднаму ўздзеянню з боку іншых людзей. Умей выбіраць сабе сяброў.

 

Заданне “Вырашаем сітуацыю”

 

Педагог .

Давайце разгледзім такую сітуацыю. У час сямейнага свята ты, твая сястра ці брат выпадкова глынулі гарэлкі, пераблытаўшыяе з мінеральнай вадою. Што рабіць?

ВАРЫЯНТЫ АДКАЗАЎ ВУЧНЯЎ:

-Калі сказаць бацькам., яны не павераць, што гэта выйшла выпадкова, могуць насварыцца. Лепш прамаўчаць.

- Можна такім чынам атрымаць алкагольное атручванне. Лепш расказаць бацькам, каб яны вырашылі самі, што рабіць.

- Можна адразу не гаварыць бацькам, пачакаць, што будзе далей. Калі ўсё пройдзе добра,бацькі не будуць ведаць, што адбылося.

Выснова. Лепш сказаць бацькам, растлумачыць ім, як ўсё адбылося. Калі чалавеку стала дрэнна, трэба звярнуцца да ўрача. А да яго прыезду неабходна прамыць страўнік: выпіць 2-3 л. вады і выклікаць ваніты.

 

Заданне “Прытча”

У старажытнасці жыў адзін мудрэц, да яго людзі прыходзілі па парады. Усім ён дапамагаў, людзі яму даравалі і вельмі паважалі за яго ўзрост, жыццё досвед і мудрасць. І вось аднойчы нейкі зайдроснычалавек вырашыў зняславіць мудраца ў прысутнасці многіх людзей. Ён вырашыў, што зловіць матылька і ў закрытых далонях прынясе мудрацу. Потым запытаецца ў яго, ці жывы матылёк у далонях. Калі мудрэц скажа, што жывы, то сцісне далоні, раздушыць матылька і, раскрыўшы рукі, скажа, што вялікі мудрэц памыляецца. Калі мудрэц скажа, што матылёк мёртвы, ён раскрые далоні. Матылёк вылеціць жывы, і ён скажа, вялікі мудрэц памылыецца. Так і зрабіў зайздроснік, злавіў матылька і пайшоў да мудраца. Калі ён спытаў у мудраца, які матылёк у яго ў далонях, мудрэц адказаў:”Усё ў тваіх руках”.

  • Якое ўражанне зрабіла на вас прытча?
  • Якая галоўная думка гэтай прытчы?
  • Якія адносіны яна  мае да нашага мерапрыемства?

Выснова Кожны чалавек робіць для сбе выбар, прычым заўсёды ў любой сітуацыі. Толькі ад нас, ад нашага выбару залежыць. Ці будзем мы здаровыя. Сёння мы яшчэ раз пераканаліся, што трэба ўмець супрацьстаяць шкодным звычкам, трэба весці ЗЛЖ

 

Падвядзенне вынікаў. Рэфлексія.

 

-Што такое здароўе ў вашым уяўленні?

-Што новага даведаліся сёння?

 

Педагог .

Запрашаю ўсіх у кола пажаданняў. Вучні ўтвараюць кола, беручыся за рукі, і выказваюць адзін аднаму свае пажаданні.

Классное мероприятие

 

Тема: Табак первое звено опасной цепи

Цель:

  • Формирование бережного  и ответственного отношения к своему здоровью и здоровью окружающих;
  • Фомирование навыков отказа

Задачи:

  • Познакомить с основными методами и приёмами отказа (говорить “нет”)
  • Подвести к осознанию идеи, что курение  - помеха в реализации наших желаний;
  • Развивать творческие и аналитические способности уч-ся.

Наглядные  пособия: плакаты на доске, схема на доске и на партах уч-ся, таблица на каждой парте, листы для индивидуальной работы в группах, чистый ватман на доске. фламастер, раздаточный материал с заданиями для работы в группах.

 

Ход мероприятия:

  1. Организационный момент.
  2. Вступительное слово

Учитель.

В Законе РБ “О правах ребёнка” читаем: “Республика Беларусь утверждает своей важнейшей политической, социальной и экономической задачей всестороннюю гарантированную защиту государством и обществом детства, семьи и материнства нынешнего и будущего поколения”.Ст. 6 “Право на жизнь и охрану здоровья”, прописано (внимание детей на плакат), что каждый ребёнок имеет неотъемлевое право на жизнь, охрану и укрепление здоровья.

  1. Оъявление темы и цели мероприятия

Учитель. Тема  “Табак первое звено опасной цепи”. Цель занятия – ответить на вопросы: “Как остаться современным и вести ЗОЖ? , “Как оградить себя от дурного влияния и идти в ногу со временем?”

 

  1. Основная часть

Задание 1.“Мои планы на будущее”

Уч-ся предлагается на левой сторон половины записать свои планы на будущее. (возвращение только в конце)

 

2.Обсуждение

Учитель.   Первая сигарета – это результат чего? (уступки сверстникам, желание быть первым, желание приобщаться к миру взрослых, любопытство)

 

Задание 3 “Позиционная игра”

Позиция 1  Говорят, что курение –безобидное занятие, от которого никто не умер. И ущерб от курения – самый минимальный.

Позиция 2. Говорят, что курить – это модно. Наиболее эфекктивно при курении выглядит женщина.

Позиция 3  Говорят, что – курение признак взрослости. Разве нет?

Позиция 4 Говорят, что курение – это баловство, а не вредная привычка. Сигаретой, как игрушкой. Могут побаловаться и дети.

Позиция 5 Говорят, немногих родителей волнует проблема курения детей. Основная их забота – чтобы ребёнок был сыт, одет, хорошо учился в школе.

 

Задание 4  Обсуждение “курение – это свобода или зависимость?”

Вопросы

  1. Что такое свобода? Что значит быть свободным?
  2. Что означает быть зависимым?
  3. Курение- свобода или зависимость?

Уч-ся аргументирую свою точку зрения.

Вывод. Люди сами попадают в ловушку вредных приввычек

 

Задание 5  обсуждение ситуаций “Как меня уговаривают”, “Как я не соглашаюсь”

Учитель. Вы хорошо знаете, как опасны для человека наркотики, алкоголь и табак. ЗЛЖ никак не сочитается с их употреблением. Однако жизнь есть жизнь,  и вы можете отказаться в ситуации, когда вам придётся сделать собственный выбор. Здесь –то и начнутся проблемы. Эти проблемы мы научимся разрешать.

  1. В какой ситуацииподросток чаще всего впервые знакомится с сигоретой? (в кругу своих друзей, знакомых)
  2. Как это обычно происходит?
  3. Как обычно уговаривают7
  4. Как вы думаете, почему многие соглашаются?

Вывод.  Человек может быть не готовым к таким ситуациям, не знать, как себя вести, что ответить.

 

Задание 6

Работа с таблицей “Как могут заставить отказаться от вашего намерения или принять чьё-то предложение”

 

Форма действия

Пример

  1. Подавлять вас

Соглашайся, или расстанемся. Я могу тебя ударить, если не согласшься

  1. Убеждать

У тебя прекрасные глаза. Мне нравятся, когда ты сердишься

  1. Угрожать

Ты трус!

  1. Говорить, что нет никакой проблемы

Ты мне обязан. Ты уже достаточно взрослый

  1. Приводить доводы

Почему не? Все это делают

  1. Уводить от темы

Ничего плохого не случится

 

Задание 7

Каждая группа получает лист бумаги с написанной фразой. Уч-ся следует обсудить, что они могут ответить, когда им предлагают закурить, а они этого не хотят, и записать на листе несколько ответов.

ПРИМЕРЫ ФРАЗ:

  • Хочешь закурить?
  • Почему нет? Тебе запрещают родители?
  • Ты не куришь? Маменькин сынок!
  • Не будь таким несговорчивым! Закури вместе со всеми!

 Вывешивается схема “Шесть способов отказа”

Задание 8

“Создание антирекламы”

Учитель . На доске вывешены плакаты. направленные на антирекламу табака, курения.

Придумайте небольшие тексты к этим картинкам.

 

5 Подведение итогов.

Учитель

В начале занятия вы записали, какие у вас есть планы на будущее. А теперь подумайте, какие препятствия в достижении выбранной цели создаёт курение.

Упражнение “Умное облако”

Уч-ся по очереди записывают какие есть преимущества неупотребления табака и приклеивают к облаку.

 

6.Рефлексия

 

Уч-ся по желанию продолжают одну из фраз:

Я ИМЕЮ ПРАВО БЫТЬ ЗДОРОВЫМ, ПОЭТОМУ …..

Я ИМЕЮ ПРАВА НЕ КУРИТЬ, ПОЭТОМУ ……

Я СМОГУ СКАЗАТЬ “НЕТ”, КОГДА ….. ПОТОМУ ЧТО ….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.